HTML

Autós magazin mindenkinek

Minden, ami az autókkal kapcsolatos: hetente új teszt, háttértitkok, jogszabályi változások követése és kivesézése. Statisztikák, hasznos információk és tanácsok, a hazai importőrök, gyártók sajtóközleményeinek feldolgozása, újdonságok figyelése.

Friss topikok

  • Ms. Tunyacsáp (törölt): @BENZINKÚT: Kedves Benzinkutas, hát ez igazán nagyon szomorú... Ez így a szememben nem munka, ink... (2009.10.05. 08:47) A Nagy Testvér és kiba….tt pisztolycső
  • poppii: Nagyon szuper kis autó lehet... A számomra kissé aránytalanak tűnő méreteket valamelyest ellensúly... (2009.10.01. 13:03) Ésszel könnyebb
  • 4kereken: Nocsak, kezdetnek nem is rossz... Mármint a blog, az autó...Háát?? Nem is tudom, inkább egy RS. (2009.09.22. 13:13) Drága élvezet

Linkblog

2009.09.23. 10:26 vape11

Egy oktávval feljebb

Teszt: Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance

Az első randevún beleszerettem a ráncfelvarrott cseh modellbe, már ami a Skoda legújabb Octaviáját illeti. Korábban teszteltem ennek a típusnak az egyik elődjét, az 1,4-es Dual, benzin és gázüzemű motorral felszerelt változatot, ám a mostani alanyt egyáltalán nem lehet hozzá hasonlítani. Kinézetre elegánsabb és még több erőt sugároz, amit a TSI turbós motorjának köszönhetően menetközben is egyből és folyamatosan érzünk.
Az első kilométer után már szerelem volt az Octavia 1,4 TSI, így nem is csoda, hogy a teszt után nehezen, sőt egyáltalán nem akartam visszaadni a kulcsát. Még annak ellenére sem, hogy egy ötvenéves modellről van szó. Pontosan félévszáda, 1959-ben gördült ki a Skoda gyárból az első Octavia, mely aztán 12 évvel később, 1971-ben eltűnt a márka palettájáról. A Volkswagen-csoporthoz való csatlakozását követően viszont az 1992-es tanulmány kidolgozása után, 1996-ban ismét megjelent a kínálatban. Azóta pedig először 2004-ben frissült a modell, majd idén átesett egy újabb ráncfelvarráson.
A változás ezúttal is előnyére vált, a formavilága karakteresebb lett, igaz elsősorban az orrát alakították át tervezői, mely egy kicsit így „superbesedett”. A kocka lámpatestek még nagyobbak lettek és kaptak egy íves toldatot plusz egy-egy a burákba gravírozott Octavia feliratot. Változott a hűtőmaszk, a lökhárító, alul két, méretes ködlámpával és megvadított hűtőráccsal látták el. Oldalról és hátulról már nem ennyire jelentős a megújulás, hozza a megszokott octaviás (passátos) formát, hátul viszont kicsit kockásabb lett a fara, a lámpatest alakja nagyjából maradt a régi, csupán a körző helyett vonalzó mentén rajzolták meg a tervezők.
Belül szintén az egy kategóriával feljebbi Superb-es érzést kelti, a műszerfal és a középkonzol is sokkal kidolgozottabb és igényesebb, pedig az elődre sem lehetett panaszunk. A fémberakások ráadásul nem csak a középkonzolt és a kormányt, de magát a belteret is egy ranggal feljebb emeli. A középkonzol dizájnos kezelőegységei rövid megszokás után kényelmesen kezelhetőek, a műszerfal pedig egyszerű és egyértelmű, minden információt megkapunk róla, amit tudni szeretnénk, nincs túl cicomázva, csak pont, ahogy kell. Miután végigvizslattuk a belső látványosságokat, a vizuális élményeken túl az első, amit észreveszünk, az a mérhetetlen – pontosabban a több mint négy és fél méter hosszból azért mérhető – nagy tér. Érdekes, hogy az Octavia padlólemeze megegyezik a Volkswagen Passatéval, ennek ellenére a Skodában több a hely.
Ezúttal hátulról haladva: a csomagtartó 560 liter, aminek látványa is megdöbbentő, szinte se eleje, se vége. A hátsó üléssoron akár három felnőtt is könnyedén elfér, természetesen hosszú távra inkább csak kettőnek kényelmes, nekik viszont nagyon. Ráadásul fejtér is akad bőven, így akár egy 190 centinél magasabb utas sem fog panaszkodni, nincs ugyanis miért. Persze azért a legkényelmesebb mégiscsak elöl ülni. A „fotelek” remek oldaltartással rendelkeznek, az Elegance kivitelben pedig mint tesztautónkban még fűthetőek is. A kényelmet szolgálják még a rendkívül jól használható és praktikus tárolórekeszek, melyek közül a középkonzol alsó részén található még belül is kárpitozott – a telefon nem csúszkál benne ide-oda – sőt még hűthető is.
A sok dicséretre – tényleg nem találni kivetnivalót az új Octaviában – a menetteljesítmény teszi fel a koronát. A giccses közhelyek közepette, valóban az 1,4-es TSI, benzines turbómotorja a hab a tortán. Ez az erőforrás a nagyobb testű cseh modellt, a Superb-et is könnyedén viszi, az Octaviában pedig egyszerűen parádésan muzsikál a 122 lóerős hatsebességes váltóval ellátott szerkezet. A motor már 1500-as fordulaton képes leadni a maximális 200 newtonméteres nyomatékot, amire gyakran még egy-két kétliteres benzinmotor is csak nehézkesen képes. A váltó, már jó néhány teszt után bátran mondom, hogy a Skodákban a legjobb: pontos, nem lötyögős, gyors és jól kezelhető. Így ezzel a motorral igazán nyerő párost alkot. Octavia 1,4 TSI lendületes, dinamikus, lehet nyugodtan és sportosan is vezetni, igaz utóbbival azért behörpinti a 9 és fél litert százon. Persze ezt a vezetési élményt és kényelmet meg is kell fizetni, az Octavia 1,4 TSI Elegance ugyanis kicsivel több mint hatmillió forint.
Adatok:
Motor: benzin, 1390 cm3, teljesítmény: 90 kW (122 LE)/5000, nyomaték: 200 Nm/1500–4000.
Méretek: hosszúság 4569 mm, szélesség 1769 mm, magasság 1462 mm, tengelytáv 2578 mm; saját tömeg 1265 kg, megengedett össztömeg 1926 kg, csomagtartó 560 l.
Menetteljesítmények: gyorsulás (0–100 km/óra): 9,7 mp, végsebesség: 203 km/óra; átlagfogyasztás: 7,7 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,5 liter/100 km; szén-dioxid-kibocsátás: 154 g/km.
Tesztelt modell ára: Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance 6 069 000 Ft, alapára: 5 035 000 Ft, az Octavia 1,4 16 V(80 LE) alapára: 4 069 000 Ft.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt skoda octavia 4keréken 4kereken


A bejegyzés trackback címe:

https://4kereken.blog.hu/api/trackback/id/tr861401311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása