HTML

Autós magazin mindenkinek

Minden, ami az autókkal kapcsolatos: hetente új teszt, háttértitkok, jogszabályi változások követése és kivesézése. Statisztikák, hasznos információk és tanácsok, a hazai importőrök, gyártók sajtóközleményeinek feldolgozása, újdonságok figyelése.

Friss topikok

  • Ms. Tunyacsáp (törölt): @BENZINKÚT: Kedves Benzinkutas, hát ez igazán nagyon szomorú... Ez így a szememben nem munka, ink... (2009.10.05. 08:47) A Nagy Testvér és kiba….tt pisztolycső
  • poppii: Nagyon szuper kis autó lehet... A számomra kissé aránytalanak tűnő méreteket valamelyest ellensúly... (2009.10.01. 13:03) Ésszel könnyebb
  • 4kereken: Nocsak, kezdetnek nem is rossz... Mármint a blog, az autó...Háát?? Nem is tudom, inkább egy RS. (2009.09.22. 13:13) Drága élvezet

Linkblog

2009.09.22. 16:37 4kereken

Szumós koreai

Teszt: Hyundai iX55

 
 
Az elmúlt években a koreai gyártók szép lassan szinte valamennyi kategóriában felnőttek az európai és japán konkurensekhez, mi több, időnként képesek mércét állítani egy-egy autójukkal. A Hyundai iX55 ugyan nem veszélyezteti az X5-öst és Q7-est, ugyanakkor tulajdonosának egyáltalán nem kell szemlesütve közlekednie: a forgalom legtöbb résztvevője tisztelni fogja, már csak az autó külső méretei miatt is.
 
Nehéz fába vágta a fejszéjét a Hyundai az iX55-el, amely abban a kategóriában pályázik a vásárlók kegyeire, ahol eddig csak a német prémiumgyártók rúghattak labdába. A legnagyobb Hyundai méreteivel mindenképpen elfér ebben a topligában, hiszen az utcaképből meglehetősen „kilóg” az iX55 – méghozzá minden irányba. A formatervezők ugyanakkor nem szabtak túl feltűnő köntöst az autónak, úgy tűnik, hogy azt a nemsokára debütáló új Santa Fe-nek tartogatják.
 
Az ix55-ös megjelenése kifejezetten visszafogott, s bár általában a nagy fekete prémiumterepjárók sajátossága a tiszteletet parancsoló megjelenés, a koreai óriás nem él ezzel az eszközzel. Persze méretei miatt figyelnek rá a forgalom résztvevői, de – némi hasonlattal élve – a kigyúrt, fölényes tarra vágott frizurájú erőslegények helyett sokkal inkább egy jóllakott, nagyra nőtt óvodás jut eszünkbe róla, amely barátságos, ábrándos tekintettel bámul a világra. Látszik rajta, hogy nem csak méretes, de valószínűleg jó erőben is van, ugyanakkor ezt meg sem próbálja mutogatni, sőt, mintha még zavarban is lenne önmagától.
Pedig erre nincs oka, hiszen nem csak kívülről tűnik nagynak az iX55, de belülről is az, a méretes poggyásztérben gond nélkül elfér a teljes értékű plusz két ülés, a másik két sorban pedig valóban fejedelmi kényelemben utazhatunk.
 
Beszálláskor viszonylag magasra kell felkapaszkodnunk, így szinte biztos, hogy rendszeresen összetapossuk majd a sötétben kéken világító iX55-ös feliratú küszöböket mielőtt belehuppannánk a barna bőrülésekbe. Ha már helyet foglaltunk, érdemes egy kicsit eljátszani az első elektromos fotelekkel, valamint a szintén elektromos mozgatású volánnak, hogy beállítsuk a megfelelő üléspozíciót. Erre egészen biztos, hogy szükség lesz, mivel a Hyundai belülről kifelé nézve is nagy, némi megszokást igényel a vezetése, szerencsére a kilátás minden irányban egészen elfogadható, a magas üléspozíciónak hála pedig ügyesen terelgethető az iX55 a városi forgalomban is, egyedül a parkolóhely vadászat okoz az átlagosnál több gondot.
Az autó felszereltségét nem érheti kritika: háromzónás klíma (így a hátul ülők is személyre szabhatják a hőmérsékletet), motoros mozgatású csomagtérajtó, automata belső tükör és ablaktörlők, prémium hifi, fűtött ülések nem csak elöl, de a második sorban is. A felhasznált anyagok minőségére sem lehet panasz, bár a prémiumkategóriához képest olcsóbb műanyagok találhatóak a nagy Hyundaiban, a középkonzol például kinézetre és anyagminőségre is nagyban hajaz az i30-asra.
 
A két tonnánál is nehezebb autót a koreaiak saját fejlesztésű három literes dízelmotorja mozgatta, a 450 newtonméteres nyomatéknak köszönhetően kifejezetten fürge az iX55-ös, a szintén vadonatúj, hatfokozatú automata váltó azonban padlógázas gyorsításoknál hajlamos az elmélázásra, így a nyomaték némi késlekedést követően érkezik, iszonyú erővel hátba vágva az utasokat. A hathengeres, 240 lóerős gázolajos erőforrás átlagos módon iszákos – mit 11,8 litert mértünk száz kilométerenként -, persze ez is viszonyítás kérdése: a kútoszlopnál eltöltött idő, amíg a több mint hetven liter gázolaj a tankba csurgott, örökkévalóságnak tűnt számomra, a kijelzőn mutatott összeg pedig mély nyomot hagyott bennem, de nyilván nem én leszek a Hyundai által elképzelt tipikus iX55-ös vásárló.
 
A 13 millió forintos alapárral ugyanez a helyzet: az átlagos autóvásárlónak sok, a prémium szegmens felé kacsingatóknak nagyon is baráti, jóval alacsonyabb, mint a hasonlót nyújtó vetélytársaké, akikkel a nagy Hyundai bátran felveszi a versenyt. Kérdés, hogy a kedvező ár vajon elegendő lesz-e ebben a kategóriában arra, hogy ellensúlyozza a presztízst, mindenestre az iX55 egy újabb kategória meghódításának első lépcsője lehet a koreaiak számára.
 
Adatok:
Méretek (mm): hosszúság 4840, szélesség 1945, magasság 1750, tengelytáv 2805, saját tömeg 2285 kg, megengedett össztömeg 2940, csomagtartó 598 l
Motor: 2959 cm3, hathengeres dízel, max. teljesítmény: 240 LE 3800/min, Maximális nyomaték: 451 Nm 1750-3500/min, Átlagfogyasztás 9,4 Tesztfogyasztás 11,7 l, CO2 kibocsátás (g/km): 249, Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 s, Végsebesség 200 km/h
 
Alapár: Hyundai ix55 premium 12 990 000 Ft, tesztelt változat ára: Hyundai ix55 Executive 13 290 000 Ft

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://4kereken.blog.hu/api/trackback/id/tr61399728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása