HTML

Autós magazin mindenkinek

Minden, ami az autókkal kapcsolatos: hetente új teszt, háttértitkok, jogszabályi változások követése és kivesézése. Statisztikák, hasznos információk és tanácsok, a hazai importőrök, gyártók sajtóközleményeinek feldolgozása, újdonságok figyelése.

Friss topikok

  • Ms. Tunyacsáp (törölt): @BENZINKÚT: Kedves Benzinkutas, hát ez igazán nagyon szomorú... Ez így a szememben nem munka, ink... (2009.10.05. 08:47) A Nagy Testvér és kiba….tt pisztolycső
  • poppii: Nagyon szuper kis autó lehet... A számomra kissé aránytalanak tűnő méreteket valamelyest ellensúly... (2009.10.01. 13:03) Ésszel könnyebb
  • 4kereken: Nocsak, kezdetnek nem is rossz... Mármint a blog, az autó...Háát?? Nem is tudom, inkább egy RS. (2009.09.22. 13:13) Drága élvezet

Linkblog

2009.09.25. 13:43 vape11

Lelkes koreai

Teszt Kia Soul 1.6 CVVT

A Kia Soul formájába már első ránézésre beleszeretünk, sőt az autóval szinte egyáltalán nem is kellett ismerkednünk ahhoz, hogy megtudjuk, bizony lelke van. Az egyhetes teszt alatt ráadásul nem is csak mi vettük ezt észre, minden egyes parkolásnál akadt szép számban hódoló. Nem is csoda: a Soul egy vagány, abszolút az érzelmekre ható, „kis” kocka élményautó.
A Kia Soul vezetési érzés illetve méret alapján ugyan nem, de megjelenésre kissé megidézi a Mini Coopereket. Bár vevőrétege jóval szélesebb lehet, ugyanis fiataloknak, „csajoknak”, anyukáknak, sőt – ülésmagassága, beszállás könnyedsége miatt – idősebbeknek is igazán nyerő választás. Tesztautónk inkább a fiatalos lendületet sugározza, köszönhetően piros színéhez tartozó fekete dizájn matricáinak, melybe hosszabb nézelődés után már egy sárkányformát is beleláttunk. Bár ez nem is csoda, a vörös fényezés már magában is az utcai démon – street demon – elnevezést viseli. A kasztni rajzolata jó értelemben kilóg a mezőnyből, magas orrához két testből álló, kockás lámpabura tartozik, melyet kifejezően morcosít az orrmaszk alatti fekete betét a lökhárítóban. Oldalról igazán kockaforma a karosszéria, melynek jellegzetessége, hogy az autó úgy tűnik, mintha a hátulja felé laposodna, bár ehhez az érzethez hozzájárul a hátsó ablakok sötétítése is. A tizennyolc colos fekete krómbetétes könnyűfém felnik pedig továbberősítik a Soul lazaságát. Hátuljához tervezői szintén csak vonalzót használtak, sőt fara tetejétől az aljáig szögegyenesen vezet le, egyedül a lökhárító domborodik ki kissé.
 
Beszállva a Soul ugyanazt a vidámságot tükrözi, mint kívül, köszönhetően a fekete-piros kárpitozásnak, illetve ugyanilyen színösszeállítású műanyagberakásoknak. Belül minden abszolút kézre áll, a középkonzol műszerei éppúgy egyszerűen kezelhetőek, mint a bajuszkapcsoló vagy a kormányon elhelyezett CD-s rádióvezérlők. A fiatal vásárlókat célozza meg az USB és iPod csatlakozó, valamint az erősítős nyolc hangszóró, melyek közül az ajtóba épített kettő ledjei, ha éppen akarjuk, akkor pirosan villognak a zene ritmusára. Ezt az extrát persze nem hasznossága miatt építették be, nem úgy a tolatókamera képernyőjét, mely a visszapillantóban kapott helyet. Tolatáskor egyből bekapcsol a rendszer, ám ha előrehaladunk a tükörben észre sem vesszük a kijelzőt. A Soulban a kényelem és a látvány egyaránt kényezteti a sofőrt és az utasokat, akiknek elől-hátul akad elegendő hely. Persze a legjobb mégis a bal egyben ülni, a Kia Soul élményét ugyanis igazán a vezető érzi át.
Tesztautónkat 1,6-os benzines motorral szerelték fel, a 124 lóerős erőforrás pedig kényelmesen viszi a magasított kasztnit, bár kissé dinamikusabb erőt vártam az autótól. Ezzel együtt egyáltalán nem lehet panasz a menetteljesítményére, pontos, jól kezelhető váltó csatlakozik a motorhoz, ám ami külön dicséretet érdemel, az a feszes futómű. Igaz, hogy a kátyúkat könnyen észreveszi, viszont elképesztően jó az úttartása, még nagyobb sebességgel is rendkívül stabilan kanyarodik. Mindezt az élményt 3,8 millió forintért bárki magáévá teheti, persze a különböző extrákkal, legerősebb dízelmotorral együtt az érdeklődők választhatják akár a majd ötmilliós változatot is.
 
A rovatvezető szemével
VaPe kollégával szemben volt némi előnyöm, lévén hogy egy dízelmotoros Soul-lal már sikerült közelebbi ismeretséget kötnöm nem is olyan rég, így mostani tesztautónk esetében már kevésbé vakított az újdonság hatása. Maradt tehát idő a részletek vizslatására, de előrebocsátom, hogy negatívumokat nem sikerült találnom. Próbáltam belekötni abba, hogy miért hiányzik az autóból a kalaptartó, de mint kiderült, ezek csak az első szériás tesztautók hiányosságai. Azután próbálkoztam azzal is, hogy a lüktető fényű hangszórókkal megcélzott korosztály valószínűleg nem a legfizetőképesebb réteg, erre kiderült, hogy a felmérések szerint – és a KIA meglepetésére is – a Soult nagy számban vásárolják idősebbek, nyugdíjasok. Furcsa? Első hallásra igen, kicsit jobban utánagondolva megérthető: a Soul magas építése miatt nem gond a be- és kiszállás, ami sajgó ízületek esetén bizony korántsem utolsó szempont autóvásárlásnál. Mint ahogyan a magas, a forgalomra jó rálátást biztosító vezető pozíció sem, a többi high-tech elem meg jól jön akkor, ha az unokákat kell furikázni. Persze a számtalan belsőtér variáció arra is alkalmas, hogy nagypapásítsuk a KIA belsejét, a kedvencem a házilag varrott kockás ülésvédő-pokrócokra hajazó mintázatú kárpit, amely oly sok kelet-európai járgány ülésein dicsérte egykor a háziasszony kézügyességét. A teszthét alatt ráadásul az is kiderült, hogy a KIA újdonsága az utasok épségére is vigyáz, az EURO NCAP töréstesztjén elért öt csillag, és a mögötte lapuló százalékos eredmények jelzik a Soul biztonságát.
Az 1,6-os benzinmotor azonban – szerintem – sehogy sem passzolt az autóhoz, főleg a korábban próbált dízelhez viszonyítva. Alacsony fordulatszámon erőtlen, lustán pörög fel, és igazából csak a magas fordulatszám-tartományban csikarható ki belőle némi dinamizmus, ekkor azonban már bántóan erős a motorzaj, a gázolajos erőforrással sokkal mozgékonyabb az új KIA.
Adatok:
Méretek (mm): hosszúság 4105, szélesség 1785, magasság 1610, tengelytáv 2550 mm, saját tömeg 1170 kg, megengedett össztömeg 1680, csomagtartó mérete 341 l.
Motor: 1591 cm3, max. teljesítmény: 91 kW (124 LE)/4000 min, maximális nyomaték: 156 Nm 4200/min; átlagfogyasztás 6,5 l; tesztfogyasztás 8 l; maximális sebesség: 177 km/h, gyorsulás (0–100 km/h): 11 s; CO2 kibocsátás (g/km): 153.
A tesztelt változat ára: 4 499 000 forint, alapár: 3 799 000.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt soul kia lelkes dél koreai 4keréken 4kereken


A bejegyzés trackback címe:

https://4kereken.blog.hu/api/trackback/id/tr611406348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása